July 30, 2020
"
După ce vineri echipajele au participat la shakedown şi la startul festiv din Piața Sfatului, sâmbătă s-au parcurs primii kilometri contracronometru, având programate cinci probe speciale: câte două treceri pe ”Poiană” și ”Pârâul Rece”, urmate de proba super-specială ”Brașov Rally Show”, din centrul orașului Brașov. Porniţi cu o poftă mare de concurs după pauza de-un sezon, Raul Badiu şi Gabriel Lazăr aveau să pornească cu un ritm excelent și să termine în fruntea clasamentului Cupei Suzuki după prima zi de concurs, cei doi fiind urmaţi de către campionii din 2017, Radu Necula și Adrian Temeş, respectiv Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu.
Duminică, cea de-a doua zi de concurs, debuta cu parcurgerea în ambele sensuri a probelor regine “Babarunca” şi “Cheia”, probe care aveau să cântărească mult în economia raliului, fiind parcurse în condiții de aderență foarte scăzută. În cadrul Cupei Suzuki lucrurile nu aveau să se schimbe prea mult, majoritatea echipajelor menţinându-şi aceleaşi poziţii în clasament, excepţie făcând echipajul Bogdan Talaşman/Daniel Voinea, care a avut parte de un abandon în urma unei mici ieşiri în decor. Ba mai mult, echipajele aflate pe podiumul Cupei Suzuki au reușit să monopolizeze şi clasa 9, la finalul raliului, podiumurile clasei și ale Cupei fiind identice.
La finalul raliului, Raul Badiu şi Gabriel Lazăr s-au impus, urmați de Radu Necula și Adrian Temeş, în timp ce Bogdan Vrabie și Cosmin Diacu au obținut bronzul Cupei Suzuki și al clasei 9. Cu o evoluție constantă de-a lungul întregului raliu, Dănuț Budai și Lucian Budai ocupă, încă după a doua probă specială, al patrulea loc în clasamentul cupei, pe care și-l vor păstra până la finalul celor 10 speciale, în timp ce Andrei Gîrtofan și Doru Vraja completează top-ul 5 al Cupei Suzuki, cu un timp bun pe superspeciala din centrul orașului Brașov. Deși obțin o serie de timpi excelenți pe probe, o ușoară ieșire în decor pe ”Babarunca”, fără daune pentru mașină, îi obligă pe Cristi Timisică și Levente Csegzy să termine Raliul Brașovului doar pe locul 6, în timp ce debutanții Andrei Brezoszki și Dariana Mateuț-Bogdan încheie prima etapă din 2018 pe locul al șaptelea, după o evoluție constantă, ultima poziție în clasament fiind ocupată de Vlad Miculici și Alexandru Giușcă.
Raul Badiu: ”Încă de pe prima probă specială am simțit că pauza de un an își spune cuvântul, dar din fericire a fost o impresie creată de traseul înșelător în combinație cu noul pachet competițional, Suzuki-Hankook, care a necesitat un timp minim de adaptare. Cred că și după 15 ani de raliuri ar fi fost la fel de greu de pilotat la limtă în condițiile de anul acesta, în special pe proba ”Babarunca”. Circumstanțele au fost de așa natură încât a trebuit să parcurgem în primul rând un raliu smart, respectiv să pilotam la un nivel bun atunci când condițiile ni s-au potrivit, iar în rest să invățăm. Cu toate că nu am avut ritmul și feelingul pe care ni l-am dorit, sunt fericit că rezultatul este unul foarte bun și am obținut maximul atât pentru clasele unde suntem angrenați, cât și pentru echipa DTO-Tellur Rally Team. Doresc să felicit încă o dată concurenții care au ajuns la final, dar și spectatorii care au înfruntat condițiile meteo aprige pentru a urmări cei mai buni piloți din România în acțiune.”
Radu Necula: ”Pentru noi a fost Raliul Brașovului tipic - vreme foarte capricioasă, loterie la anvelope, aderență imprevizibilă și multe momente tensionate pe parcursul probelor. Pe ”Babarunca” am ieșit ușor în decor pe un ac de păr și am pierdut 30 de secunde până ne-au scos doi fotografi foarte ageri (cărora le mulțumesc dacă citesc aceste randuri!) iar la întoarcere am greșit alegerea gumelor și am pierdut șansele pentru o clasare mai sus de locul 2 în Cupa Suzuki și Clasa 9. Chiar și asa, rezultatul nostru este cel mai bun pe care l-am avut în acest raliu de când particip și sunt mulțumit că am ținut un ritm ridicat pe probe încă de la început.”
Bogdan Vrabie: “A fost un raliu frumos dar nu am fost feriți de ghinioane. În prima zi, pe prima proba, am făcut o pană lentă pe dreapta față plecând cu cauciucuri de stradă de iarnă. După ce am terminat prima probă, am schimbat pana, înlocuind roțile de iarnă de pe față cu 2 slickuri și cum am rămas cu iernile pe spate, nu prea am ințeles nimic din comportamentul mașinii. A doua zi am plecat pe prima probă cu anvelope de iarnă și a fost alegerea corectă numai că în ultimii 4-5 km am facut pana pe stânga față și am mers pe pană până la final, pierzând ceva timp prețios. După regrupare nu știam dacă mai e gheață pe traseu și am preferat să plecăm tot pe cauciucuri de iarnă, dar a fost o alegere greșită. În final, pentru noi, cu toate greșelile pe care le-am făcut, suntem mulțumiti de rezultat.”
Lucian Budai: “Aproape ca în fiecare an, Raliul Brașovului este condimentat de starea vremii, care a facut ca probele speciale să fie parcurse în condiții deosebite, alternând zonele cu o aderență bună, la unele cu aderență aproape zero. Ne bucurăm că am reușit să terminăm cu bine raliul, cu un rezultat bun și asteptăm cu nerăbdare următoarea etapă.”
Cristi Timisică: ”În primul rând, m-a surprins plăcut cum se comportă modelul Swift Sport pe probe, realizând faptul că mașina are potențial. Pe ultima probă specială, ”Poiana” în coborâre, pot spune că am nimerit setup-ul suspensiei, fiind o reală plăcere să pilotez acest model. Per total, a fost o etapă din care am avut foarte multe de învățat, din care pot spune că regret doar faptul că nu am avut mai mulți kilometri cu mașina înainte de concurs. Aștept cu nerăbdare etapa de la Cluj”
Dariana Mateuţ-Bogdan: “Un debut perfect pentru echipajul #412! Pentru mine, acest raliu este un VIS indeplinit! A fost un raliu de POVESTE! Pe probe, am întâlnit de toate, de la asfalt ud, la zăpadă, gheață, gropi și din păcate, multe ieșiri în decor și abandonuri. Ne bucurăm enorm pentru faptul că am ajuns cu bine la final și ne-am clasat primii pe podiumul debutanților. Tin să-i mulțumesc lui Brezoszki Andrei Zbigniew, un pilot care promite multe și alături de care am reușit să am o dinamică foarte bună pe parcursul întregului raliu. Îi mulțumesc pentru încrederea acordată și mă simt onorată să-i fiu copilot. De asemenea, un mare mulțumesc minunatelor echipe de profesioniști care ne-au susținut, atât financiar, cât și logistic și mecanic! Fără ajutorul sponsorului și a echipei de asistență, nu am fi reușit să ne clasăm pe locul 1 la Debutanti, chiar de la prima participare. Vă așteptăm pe probe, să ne susțineti și la Cluj!”
Vlad Miculici: “Am început raliul acesta fără ca măcar să ne fi urcat vreodata în mașină. Am vazut-o prima dată la verificările tehnice, iar shakedown-ul a fost 3 kilometri parcurși pe zăpadă în care n-am ințeles nimic din ce face mașina. Era clar că ar fi trebuit să ne asumăm riscuri imense ca să ne putem măsura cu restul colegilor și am preferat să nu facem acest lucru, campionatul e lung și aveam nevoie de punctele obținute aici, indiferent de condiții. Acum pot să spun ca ne simțim foarte bine cu mașina și vom putea la urmatoarea etapă să avem un ritm așa cum trebuie.""
Bogdan Talașman: “Vreau sa incep prin a-i mulțumi din nou lui Radu Necula pentru oportunitatea pe care ne-a oferit-o, de a face parte macar și pentru o etapă din frumoasa familie a Cupei Suzuki. Am găsit aici niște oameni foarte devotați, cu mașini foarte bine pregătite, competitivi și cu o doza foarte mare de fair-play. Noi am facut până la un punct ce ne-am propus, anume să ne obișnuim cu mașina și cu noile anvelope și să ne simțim cât mai bine posibil. După o primă zi în care am mers “ca meclul”, am început să creștem ritmul de pe dubla Babarunca-Cheia, unde am și reușit să urcăm trei locuri în clasamentul cupei. Din păcate, aventura noastră s-a încheiat pe Râșnov în coborâre din cauza unei greșeli de pilotaj. Succes în continuare tuturor participanților și sper să ne revedem cât mai curand!”
"