UN HYBRID POTRIVIT TUTUROR!
DESCOPERA
UN HYBRID POTRIVIT TUTUROR!
FARURI CU TEHNOLOGIE LED
Blocurile optice față folosesc tehnologie LED și asigură un consum redus de energie pe durata folosirii fazei scurte. LED-urile cu tentă albăstruie asigură o impresie de modernism.
LUMINI DE ZI LED SI PROIECTOARE DE CEATA
Sistemul DRL (Daytime Running Lamps) cu design special are în componență LED-uri montate vertical. Pentru că vizibilitatea este esențială pentru deplasări sigure, mai ales în condiții meteorologice dificile, Suzuki oferă și proiectoare de ceață pentru noua Vitara. Esența design-ului Suzuki, așa cum este grila impunătoare cu cinci elemente sau spoilerul față masiv, finisat cu accente cromate stilate, contribuie la un aspect rafinat și foarte modern pentru Vitara.
DESIGN NOU PENTRU JANTE
17 inch – jante din aliaj, polish-ate 17 inch – jante din aliaj, vopsite 16 inch – jante din aliaj, vopsite 16 inch, jante din tablă cu capace în ton
SPATIU INTERIOR CE OFERA O SENZATIE PREMIUM
Atunci când intri într-o Suzuki Vitara este ca și cum ai pătrunde într-o lume rafinată, plină de materiale de calitate, cu o ergonomie în care fiecare buton, comutator sau comandă se află la îndemână. Bucarați-vă de un interior de care vă va fi greu să vă despărțiți.
Partea superioară a bordului a primit acum noi materiale, moi, pentru a întări sentimentul de calitate din habitaclu.
ECRAN TACTIL, DE 7 INCH, DISPLAY LCD MULTI-INFORMATIE DE 4,2 INCH
Sistemul multimedia include un ecran tactil care este la fel de ușor de folosit și intuitiv precum un smartphone. El poate afișa chiar aplicațiile de pe smartphone-ul personal, odată conectat terminalul prin tehnologie Bluetooth sau prin cablu de date cu conexiune USB. Pe lângă această funcție, ecranul este interfață pentru sistemul audio, pentru camera de mers înapoi sau pentru sistemul de navigație.
Un display nou, LCD, cu dimensiunea de 4,2 inch și care afișează mai multe informații este disponibil acum între ceasurile de bord. Acesta îi oferă șoferului date despre sistemul ALLGRIP, distribuirea forței G în timpul rulării, cuplul motor livrat de motor sau forța de frânare aplicată, pe lângă multe altele.
TAPITERIE NOUA
Scaunele și bancheta sunt îmbrăcate într-o tapițerie nouă, profilată cu elemente geometrice, stilate, care mărește gradul de confort oferit pasagerilor.
DESIGN NOU PENTRU CEAS
Incorporat în planșa de bord, noul ceas adaugă o notă de modernism și un aer sofisticat spațiului destinat șoferului.
SISTEME DE PROPULSIE FOARTE EFICIENTE
NOUL MOTOR 1.4 BOOSTERJET (K14D)
Noul motor 1.4 BOOSTERJET turbo cu injecție directă oferă mai mult cuplu modelului Vitara. Turbina cu răcitor intermediar împinge aerul sub presiune în cilindri și oferă motorului mai mult cuplu în plaja de turații joase, chiar și la 2.000 rpm. Sistemul de injecție directă îmbunătățește consumul de combustibil prin gestionarea cantității și presiunii combustibilului trimis către cilindri. Mai mult, eficiența propulsorului este sporită și cu ajutorul sistemului electric de temporizare comandată a supapelor (VVT), a recirculării gazelor de evacuare (EGR) și al raportului mare de compresie.
TRANSMISIA MANUALA CU 6 TREPTE
Rapoartele optimizate ale transmisiei manuale sporesc economia de combustibil și performanțele dinamice, în vreme ce o contragreutate asigură o schimbare mai precisă și mai fermă a treptelor de viteză. Mai mult, rigiditatea transmisiei a fost la rândul său îmbunătățită, pentru un comportament mai silențios și diminuarea vibrațiilor.
SISTEMUL HIBRID 48V
Sistemul 48V (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un nou sistem hibrid de tip “mild” disponibil pe noul motor 1.4 BOOSTERJET. Sistemul este format dintr-un demaror-generator integrat (ISG) care se comportă ca un motor electric, o baterile lithiu-ion (48 V, 8 Ah), și un convertor DC-DC. Prin creșterea voltajului oferit de demarorul-generator integrat de la 12 V (disponibil pe motorul 1.2 DUALJET) la 48 V, concomitent se înregistrează și o mărire a puterii motorului, ceea ce se traduce într-un aport mai mare la asistarea oferită motorului termic precum și recuperarea unei cantități mai mare de energie electrică la decelerare. Sistemul 48V mai dispune și de două funcții noi – controlul cuplului motor și amplificarea cuplului motor, indisponibile pe sistemul 12V. Aceste noi funcții amplifică experiența de condus prin completarea cuplului produs de motorul termic cu cel produs de generatorul de pornire integrat (ISG) în timpul accelerării. Mai mult, o funcție specială a sistemului îi permite motorului electric să mențină la relanti motorul termic, eliminând astfel arderea de combustibil cât timp motorul termic funcționează la relanti.
CONTROLUL CUPLULUI MOTOR
Asistarea cuplului motor (torque-fill control): Generatorul de pornire integrat (ISG) contribuie cu un aport de cuplu pentru a compensa răspunsul întârziat al motorului termic în timpul accelerării.
AMPLIFICAREA CUPLULUI
Amplificarea cuplului motor (torque-boost): Generatorul de pornire integrat (ISG) contribuie cu extra cuplu în plaja de turații joase acolo unde motorul nu dispune de suficient cuplu.
CE SE INTAMPLA LA RELANTI?
La acționarea ambreiajului și eliberarea pedalei de accelerație (cu scopul încetinirii sau al schimbării treptei de viteză) turația motorului termic scade, injecția de combustibil este oprită și generatorul de pornire integrat (ISG) intervine menținând la ralanti motorul termic, pentru a obține un consum redus de combustibil.
MAI MULTE SISTEME. MAI MULTA SIGURANTA.
Suzuki Vitara reprezintă mult mai mult decât un aspect plăcut. Are și foarte multă tehnologie inteligentă.
MAI MULT… WOW!
Protejați și asigurați de sisteme de ultimă oră, pasagerii pot fi siguri că sunt în siguranță în orice clipă și se pot bucura oricând de sistemele de divertisment.
SUZUKI SAFETY SUPPORT
Vitara este echipată cu sistemul avansat dezvoltat de Suzuki pentru monitorizarea traficului din fața automobilului. Acesta folosește o combinație de date oferite de o cameră de monitorizare și un sistem laser, montat la nivelul parbrizului. Camera monitorizează distanțe medii și lungi și poate detecta semne de circulație sau pietoni aflați pe poziții periculoase, ori marcajele drumului, iar laserul funcționează perfect pe distanțe scurte sau pe timpul nopții, ambele sisteme aducându-și aportul la o siguranță maximă în timpul mersului.
MONITORIZAREA UNGHIULUI MORT
Schimbarea benzii de circulație la viteze de peste 15 km/h se face în mai mare siguranță grație unor senzori montați în spatele mașinii, care monitorizează zonele în care șoferul are ungiuri moarte de vizibilitate, pe ambele părți ale vehiculului. Dacă în oricare dintre unghiurile moarte se află un vehicul, șoferul este avertizat de către un martor luminos ce se aprinde în oglinda exterioară corespunzătoare părții pe care se găsește partenerul de trafic.
SEMNAL ACUSTIC DE AVERTIZARE
Dacă șoferul încearcă și o manevră de schimbare a benzii, pe lângă semnalul luminos este generat și un semnal acustic de avertizare.
DUAL SENSOR BRAKE SUPPORT
În timpul rulării, Vitara folosește doi senzori – o cameră de monitorizare a traficului și un senzor laser. Aceștia analizează dacă există riscul unei coliziuni cu vehiculele din față sau riscul de a lovi un pieton.
SISTEM DE AVERTIZARE ASUPRA PARASIRII BENZII DE RULARE
La viteze mai mari de 60 km/h, acest sistem este proiectat să poată anticipa traiectoria vehiculului și poate emite avertizări vizuale (printr-o pictogramă în bord) sau senzoriale (vibrații ale volanului) atunci când există tendința de părăsire a benzii de rulare.
SISTEM DE MENTINERE A BENZII DE RULARE
La viteze cuprinse în intervalul 60 – 160 km/h, marcajele benzii de rulare sunt recunoscute de camera de monitorizare a traficului. Când sistemul constată că vehiculul urmează să părăsească involuntar banda, acesta acționează automat și asistă șoferul pentru a readuce automobilul pe traiectorie. Practic, acest sistem modern controlează direcția automobilului prin intermediul unui modul electric.
SISTEMUL DE RECUNOASTERE A SEMNELOR DE CIRCULATIE
Acest sistem folosește camera de monitorizare a drumului pentru recunoașterea semnelor de circulație de pe marginea drumului. Odată observate, acestea sunt afișate pe ecranul LCD montat între ceasurile de bord, pentru a oferi mereu informații precum restricțiile active din zona traversată. Dacă sunt întâlnite mai multe semne într-un interval scurt, sistemul poate afișa concomitent trei pictograme.
ADAPTIVE CRUISE CONTROL (ACC)
Când există un alt vehicul în față, sistemul ACC folosește date oferite de radarul de monitorizare a traficului și menține automat distanța față de el, existând posibilitatea de a se opta pentru trei intervale de siguranță predefinite. Când în față nu există alte vehicule, sistemul menține automat viteza de deplasare, odată trecut pragul de 40 km/h.
CAMERA PENTRU MERSUL INAPOI
Ecranul central poate reproduce imaginile captate de o cameră de luat vederi din spate, ajutând astfel la mărirea considerabilă a vizibilității, mai ales la manevrele de mers cu spatele.
ESP*
Dacă roțile pierd din aderență, sistemul Electronic Stability Programme (ESP®) optimizează automat funcționarea motorului și a sistemului de frânare pentru a-i permite șoferului să se afle în control total asupra situației.
SENZORI DE PARCARE (FATA SI SPATE)
Senzori ultrasonici, montați în spoilerele față și spate, detectează obstacolele greu vizibile pentru șofer și avertizează privind prezența lor prin intermediul unor alerte sonore și chiar vizual.
SISTEM DE AVERTIZARE LA MANEVRELE CU SPATELE
La viteze de până la 8 km/h, atunci când vehiculul se află în treapta de mers înapoi, sistemul folosește cei doi senzori montați în partea din spate pentru a monitoriza traficul ce de desfășoară prin spatele automobilului, pentru a ușura manevrele de ieșire din parcare sau din garaj. Dacă este sesizat un alt automobil care urmează să treacă prin spatele vehiculului, sistemul avertizează șoferul despre prezența sa, atât vizual (pe ecranul LCD dintre instrumentele de bord) cât și auditiv. Acest sistem este de real folos atunci când manevrele cu spatele sunt parțial sau complet lipsite de vizibilitate, în ambele părți
VEZI SPECIFICATIILE