WLTP
- Service
Noua metodă de testare a consumului și emisiilor poluante
Vă prezentăm procedura armonizată la nivel global pentru testarea vehiculelor de pasageri (WLTP)
Introducere privind noile reglementări
Noul test de laborator WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) folosit pentru măsurarea consumului de combustibil și emisii, a fost conceput să genereze valori mai adaptate la condițiile actuale de condus în comparație cu vechiul test NEDC (New European Driving Cycle) conceput în anul 1980.
Condițiile pentru noul test WLTP au fost definite în legislația UE iar acesta se va implementa în Europa pe parcursul acestui an. Noul WLTP reprezintă o oportunitate pentru consumatori să vizualizeze informații reprezentative de mediu care reflectă performanța autovehiculului aflat în deplasare.
NEDC pe scurt
Ciclul de conducere conform normelor NEDC se aplică tuturor autoturismelor şi autovehiculelor comerciale uşoare. Uniunea Europeană a introdus ciclul în 1992 pentru determinarea consumului de combustibil şi a emisiilor specifice autovehiculelor şi pentru a furniza valori care să poată fi comparate. Aici puteţi vedea dintr-o privire care sunt condiţiile-cadru situate la baza acestor măsurători.
WLTP pe scurt
Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, adică "WLTP", este o metodă de testare armonizată la nivel mondial pentru autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare.
Rolul acesteia este de a asigura, începând cu 1 septembrie 2017, informaţii mai apropiate de realitate cu privire la consum, făcând uz de parametri mult mai dinamici.
De la NEDC la WLTP: ce se modifică?
Comparație | NEDC | WLTP |
---|---|---|
Durată | 20 min. | 30 min. |
Distanță | 11 km | 23 km |
Viteză maximă | 120 km/h | 131 km/h |
Viteza medie | 34 km/h | 47 km/h |
Faze | Ciclul se compune din două faze: -13 minute de conducere în oraș -7 minute de conducere in afara orașului | Ciclul se compune din patru faze: (viteză mică, medie, mare, foarte mare) |
Temperatura inițială | 23 C | 14 C |
Timpii de staționare | 25% staționare | 13% staționare |
Echipament opțional | Nu se au în vedere dotarile speciale și climatizarea | Greutatea autovehiculului și dotările opționale (aerodinamică, greutate, rezistență la rulare) sunt luate în considerare |
Calendar implementare noile reglementări
1 septembrie 2017 | 1 septembrie 2018 | Ianuarie 2019 |
---|---|---|
Din septembrie 2017 până în septembrie 2018, toate autovehiculele noi fabricate de Suzuki (modele/motoare noi) trebuie să fie certificate prin procedura WLTP. | Din septembrie 2018, toate autovehiculele noi vândute prin dealeri Suzuki trebuie să dețină certificare WLTP. | Până la sfârșitul anului 2018, pentru mai multă simplitate, autoritățile de reglementare au cerut tuturor producătorilor să continue să comunice numai rezultatele NEDC. Ca urmare, rezultatele testelor WLTP vor fi convertite în echivalentul NEDC, și comunicate în această formă până la începutul anului 2019. Acestea vor fi valorile folosite în scop fiscal, în funcție de legislația fiecărei țări. |
Întrebări şi răspunsuri:
Ce este un ciclu de conducere?
Ciclul de conducere stabileşte condiţiile în care se măsoară consumul de combustibil şi emisiile de CO₂ ale unui autovehicul. Este de dorit ca acest ciclu să simuleze cât mai precis călătoriile uzuale cu automobilul. Pentru ca un producător să poată comunica valori comparabile pentru înmatricularea şi vânzarea autovehiculelor, ciclul de conducere precizează anumite condiţii-cadru pentru testele de măsurare, precum temperatura la pornire, viteza de deplasare şi durata măsurătorilor.
Ce este NEDC?
Noul ciclu de conducere european (adică NEDC= engl. New European Driving Cycle) a fost introdus de Uniunea Europeană în 01.07.1992. Ciclul acesta a avut menirea de a garanta determinarea unitară a emisiilor şi consumului autovehiculelor şi de a permite compararea diferitelor autovehicule, dar nu a avut rolul de a reda consumul efectiv la utilizarea în traficul real.
Ce este WLTP?
Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, adică "WLTP", este o metodă de testare armonizată la nivel mondial pentru autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare, introdusă în septembrie 2017. Spre deosebire de NEDC, WLTP prevede un profil mai apropiat de cel real, obţinut în condiţii uzule de deplasare. Noua procedură are menirea de a reda mai realist consumul autovehiculelor şi are la bază un ciclu de testare modificat, cu prevederi mai stricte.
Care sunt diferenţele între NEDC şi WLTP?
Ciclul NEDC implementat în 1992 în Uniunea Europeană este perimat, nemaiputând reda realitatea din traficul contemporan. Astfel, noul ciclu WLTP are rolul de a genera valori pentru emisii şi consum corespunzătoare utilizării autovehiculului în practică, pentru omologarea de tip a autovehiculelor. Astfel, este diferit de standardul NEDC, atât ca procedură, cât şi prin ciclul de conducere în sine. Parametrii de testare noi constau, de exemplu, în distanţa mai mare pentru testare, durata mai lungă a testelor, durata mai scurtă de staţionare viteze, medii mai mari şi luarea în calcul a dotărilor speciale opţionale. Aceste modificări rezultă de multe ori în valori mai ridicate ale consumului.
De când se aplică WLTP?
Noul ciclu WLTP devine obligatoriu prin lege începând cu 01.09.2017. Începând cu septembrie 2017, pentru toate modele de autoturisme şi motoarele nou lansate, producătorii auto trebuie să comunice valorile pentru consum şi pentru emisii conform WLTP. Începând cu 01.09.2018, pentru toate autovehiculele noi, deci şi pentru modelele deja existente, trebuie comunicate valorile pentru consum şi pentru emisii conform WLTP.
Consumul real al mașinii mele se va modifica?
Nu, consumul actual al mașinii dumneavoastră nu se va modifica, dar este probabil că vehiculul dumneavoastră va obține valori oficiale mai mari în privința emisiilor de CO2 și a consumului, datorită noilor teste WLTP, mai riguroase - mai apropiate de cele observate în realitate.
Vor reflecta rezultatele testelor WLTP valorile reale ale emisiilor de CO2 și consum la care mă pot aștepta?
Ca și NEDC, WLTP continuă să fie un test de laborator. Deoarece stilurile de conducere și condițiile de deplasare variază, pot exista anumite diferențe între valorile oficiale și cele obținute de consumatori în realitate.
De ce a crescut brusc valoarea NEDC a mașinii mele?
Pe o perioadă de tranziție (până la finele anului 2020), valorile NEDC vor continua să fie generate, în paralel cu valorile WLTP. Deoarece vechea procedură NEDC nu va mai putea fi utilizată, reglementările obligă la traducerea valorilor WLTP în privința emisiilor de CO2 să fie traduse în valori echivalente masurătorilor NEDC prin intermediul unui ‘execițiu de corelare’. Acesta va fi efectuat utilizând fie un instrument de simulare dezvoltat de către Comisia Europeană sau prin re-testare fizică, ceea ce poate avea ca efect creșterea valorilor NEDC în privința emisiilor de CO2 pentru mașina dumneavoastră, deoarece aceasta va fi o versiune actualizată a NEDC (bazată pe WLTP).
Testele WLTP vor determina și alți factori poluanți care afectează calitatea aerului?
Da, WLTP este utilizat de asemenea și pentru măsurarea nivelului emisiilor substanțelor precum monoxidul de carbon (CO), hidrocarburile (HC), oxizii de azot (NOx) și pulberile (PM/PN).
Detalii complete despre metoda de testare WLTP puteti gasi AICI.