March 1, 2021
În martie 2020, Suzuki a sărbătorit 100 de ani de existență. Vreme de un secol, compania care inițial și-a bazat dezvoltarea pe construcția de războaie de țesut a trecut cu succes peste multe provocări din domenii variate, inclusiv din lumea motocicletelor, a automobilelor, sau a motoarelor de ambarcațiuni. Privind spre viitor, Suzuki va continua să răspundă acestor provocări și își va concentra eforturile spre obținerea unei amprente de carbon complet neutre. În acest context, filosofia „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi”, piatra de temelie pe care Suzuki și-a dezvoltat procesele de asamblare încă de la înființare, va avea un rol esențial.
În același timp, la fel ca până acum, Suzuki se angajează să se concentreze cu prioritate pe nevoile clientului - un angajament preluat chiar de la fondatorul companiei. Astfel, clienții Suzuki se vor bucura din plin de valorile „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi”.
*Sho-Sho-Kei-Tan-Bi este o abreviere a cuvintelor din japoneză pentru „mai mic”, „în număr redus”, „mai ușor”, „mai scurt” și „mai curat”.
Planul de managemnt pe termen mediu este detaliat în cele ce urmează.
Angajamentele Suzuki sunt, pe de o parte, furnizarea de soluții de mobilitate pentru populație și, în egală măsură, utilizarea economiilor emergente ca piloni de creștere. Suzuki va continua să pună accent pe client și în următorii 100 de ani, iar cu ajutorul concepului „Sho-Sho-Kei-Tan-Bi”, va face tot posibilul să ofere produse și servicii de înaltă calitate. În acest sens, dorește să includă aceste intenții sub sloganul „automobile mici pentru un viitor măreț”.
Pe perioada precentedului plan de management pe termen mediu, Suzuki și-a atins obiectivele de vânzări pentru anii fiscali 2017 și 2018, precum și obiectivele de profit operațional pentru anii fiscali 2016 și 2018 înainte de termenul stabilit. Cu toate acestea, Suzuki nu și-a putut atinge obiectivele setate pentru anul fiscal 2020 din cauza contracției pe care a înregistrat-o piața auto din India, a problemelor întâmpinate în faza de inspecție finală pe linia de producție și a contextului impus de pandemia de COVID-19.
De asemenea, în timpul precedentului plan de management pe termen mediu, Suzuki s-a confruntat cu o scădere a încrederii acordate de clienți companiei dar și cu probleme de calitate, rechemări în service și fraudă în raportarea emisiilor. Mai mult, o parte din aceste nereguli rămân în continuare nerezolvate.
În acest sens, Suzuki dorește să se întoarcă la originile misiunii pe care compania și-a setat-o și să pună în aplicare filosofia fondatorului Suzuki pentru următorii 5 ani: „Trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a răspunde nevoii clientului. Succesul este garantat doar prin muncă și determinare”.
Pe fondul tendinței globale de reducere a amprentei de carbon, este necesară iterarea clară a eforturilor Suzuki și accentuarea atenției acordate calității, pe măsură ce industria migrează spre electrificare și dezvoltare de software. În consecință, am stabilit trei direcții prioritare: reducerea emisiilor de CO2 la nivel de gamă, reducerea emisiilor de CO2 la nivel de producție, și asigurarea unui nivel superior de calitate.
Cu privire la reducerea emisiilor de CO2 la nivel de gamă, Suzuki va dezvolta trenuri de rulare electrificate până în 2025, când acestea vor începe să fie implementate în produsele companiei. Suzuki urmărește electrificarea completă a gamei până în 2030.
Mai mult, compania se angajează să promoveze dezvoltarea diverselor tehnologii care să susțină eforturile de reducere a amprentei de carbon.
În ceea ce privește emisiile de CO2 rezultate din producție, Suzuki se angajează ca până în 2050 acestea să fie reduse până la zero.
Legat de calitatea produselor Suzuki, compania se angajează să-și dezvolte activitatea cu accent pe nevoile clientului, prin dezvoltarea de produse de înaltă calitate oferite la un preț accesibil. Mai mult, va acorda o atenție deosebită prevenirii și combaterii oricăror defecte sau lacune de calitate prin investigarea promptă a cauzelor de la baza acestora dar și prin luarea de măsuri specifice care să corecteze eventualele nereguli. În același timp, Suzuki va implementa sisteme de management care vor aduce un plus de eficiență în materie de monitorizare și identificare a eventualelor probleme sau neconcordanțe.
În industria auto, ținta Suzuki pentru Japonia este menținerea unei cote de piață de 30% (sau mai mult) în segmentul sub-compact, precum și o creștere de 50% a vânzărilor în segmentul compact, comparativ cu anul fiscal 2020. Pe piața din India, Suzuki va promova electrificarea ca răspuns direct la problemele de mediu semnalate la nivel de țară. În același timp, Suzuki urmărește menținerea unei cote de piață de peste 50% în segmentul vehiculelor destinate transportului de pasageri.
În ceea ce privește parteneriatul cu Toyota, Suzuki va întări alianța prin cooperare directă în dezvoltarea și producția de vehicule electrificate, extinderea pe piața din Africa, și suplimentarea necesarului de produse și componente.
La nivel de industrie moto, Suzuki va dezvolta o gamă diversă și atractivă cu produse bazate pe o platformă comună, care la rândul lor vor atrage vânzări de 2 milioane de unități și o marjă de profit de cel puțin 5%.
În industria nautică, Suzuki va depune toate eforturile pentru a atinge obiectivul de vânzări stabilit la 100 miliarde de yeni japonezi.
Legat de obiectivele de dezvoltare durabilă, va contribui la rezolvarea diverselor probleme sociale simultan cu generarea de profit prin intermediul activităților desfășurate în diverse piețe.
În ceea ce privește obiectivele de performanță pentru management, Suzuki anticipează o revenire după pandemia de COVID-19 și o creștere pe piața din India, unde compania țintește spre un record de venituri nete în valoare de 4,8 trilioane de yeni japonezi.
Obiectivul pentru marja profitului din exploatare a fost setat la 5,5%, sub precedenta țintă de 7%, din cauza investițiilor agresive în cercetare și dezvoltare – în special în electrificare, totalizând 1 miliard de yeni japonezi pe o durată 5 ani.
Mai mult, obiectivul pentru rata de plată a dividendelor a fost setat la 30%.
De asemenea, Suzuki va depune toate eforturile necesare pentru a crește valoarea intrinsecă a companiei, asigurând un echilibru între investițiile pentru creștere economică și întărirea structurii de management.
Rezultate an fiscal 2019 | Previziuni an fiscal 2020 | Obiective an fiscal 2025 | ||
Performanta | Vânzări nete | 3.4884 trilioane | 3 trilioane | 4.8 trilioane |
Marja profitului din exploatare | 6.20% | 5.30% | 5.50% | |
Rată de rentabilitate | ROE | 9.30% | 8% | |
Rata de plată | 29.70% | TBD | 30% | |
Investiții | Cercetare și Dezvoltare | 148.1 bilioane | 150.0 bilioane | 1.0 trilioane/5 ani (240.0 bilioane/an) |
Investiții de capital | 236.4 bilioane | 220.0 bilioane | 1.2 trilioane/5 ani(240 bilioane/an) | |
Vânzări la nivel global | Automobile | 2.85 milioane | 2.38 milioane | 3.7 milioane |
Motociclete | 1.71 milion | 1.48 milion | 2.0 milioane |
Notă. Rate de schimb valutar orientative... 1 dolar american = 104 yeni japonezi, 1 euro = 124 yeni japonezi, 1 rupie indiană = 1,42 yeni japonezi. *Prognozele pentru rezultatele operaționale consolidate sunt bazate pe informațiile disponibile în prezent dar și pe previziuni. De aceea, acestea sunt supuse unor riscuri și incertitudini, neconstituind o garanție a realizărilor viitoare. Rezultatele reale pot varia considerabil în funcție de evoluția unor diverși factori. Acești factori, care pot influența rezultatele fiscale viitoare, includ condițiile economice și tendințele de fluctuație a cererii în piețele majore precum și fluctuațiile ratelor de schimb valutar (în special dolar american/yen, euro/yen, rupie indiană/yen).